Anetka a její život

aneb Co jste o mně chtěli vědět, ale báli jste se zeptat :)

Peking - Letní palác

Published by Anetka under on 15:59
Poslední den našeho pobytu v Pekingu a v podstatě rovněž poslední den našeho před-školou-začínajícího cestování jsme se rozhodli zasvětit návštěvě toho nejkrásnějšího místa, které jsem v tomto městě vůbec viděla - pekingskému Letnímu paláci.

Císařský letní palác je naprosto neskutečně nádherném místě, které nepodléhá toku času, jedno z těch mála míst, kde by člověk mohl usnout na celé století, a když bys se opět probudil, bylo by vše stále tak dokonale tiché, klidné a neměnné.

Letní palác (Yiheyuan) se nachází v západní části Pekingu, asi 15 km od centra města. Jeho areál je vyplněn především velikým parkem (jedná se o největší klasický park v Pekingu), který leží okolo překrásného jezera Kunming. Dominantou areálu je Letní palác, rozprostírající se na mírném kopci, který sloužil jako letní sídlo císařů. Je to palác starý více než 800 let, na začátku 20. století proběhla velká rekonstrukce a od roku 1924 je park otevřen veřejnosti. V areálu se nacházejí i další stavby - pavilony, chrám, mosty či rozličné pagody, které spolu s pěkným reliéfem a jezerem utvářejí nádherné místo, které je vhodné pro relaxaci a odpočinek. V roce 1998 byl Letní palác zařazen na seznam UNESCO.

Musím říci, že Letní palác mě svou krásnou a klidem a mírem, který zde člověk cítí snad ze všech strach a který vás naprosto pohltí, úplně dostal. Byla jsem jak ve snu, když jsem se procházela kolem jezera Kunming, když jsem pozorovala ty překrásné stavby, siluetu paláce, všechny ty pagody... Když jsem mohla naslouchat tomu, jak šumí voda ve větru, když jsem cítila vánek, který mne ovíval a když jsem mohla naslouchat krásnému zpěvu jednoho postaršího pána, který asi jen ze samotné radosti, že může pobývat na takovém krásném místě, zpíval neznámou píseň... Ah, bylo to něco neskutečného, něco, co se jen strašně těžké popisuje slovy... Kdo něco takového nezažil, nepochopí... Mám docela ráda města a jejich architekturu, ale kontakt s přírodou je pro mne mnohem příjemnější...

2 komentářů:

Unknown řekl(a)... @ 8. března 2010 v 23:17

Nadherny prociteny popis...

Anetka řekl(a)... @ 9. března 2010 v 17:39

Vskutku tak nádherný? No, nejsem si tak jistá, ale určité věci dokážu popsat docela dobře :)

Okomentovat